dinsdag 5 juli 2011

Mangel

Nu werk ik al weer een tijdje bij het Documentatiecentrum, maar ik kan me niet herinneren dat we ooit het bordje ‘Beperkte Dienstverlening’ op onze winkel hebben moeten hangen. Ik vind het ook eigenlijk meer iets voor de spoorwegen. Zo van dat ze je normaal gesproken op tijd van A naar B kruien, maar nu daar, vanwege de beperkte dienstverlening, niet aan kunnen beginnen. Die sfeer.

Maar, in de beperking zijn we gelukkig beperkt. We doen gewoon wat we altijd al deden maar niet alles meer stante pede. Digitaal aanvragen werkt als of er helemaal geen beperkingen bestaan. Alleen archiefstukken die op de studiezaal, na 13.00 worden aangevraagd, blijven even liggen tot de volgende dag.
Nu ik het zo terug lees, valt het eigenlijk nog wel mee met die beperking. ’t Is dan ook meer de reden dat we aan het beperken zijn geslagen die zorgen wekt. Heeft namelijk, oplettende lezertjes hadden dat zelf al uitgerekend, met personeelsmangel te maken. Da’s geen Nederlands, maar ik vind het zo’n mooi woord, ‘personeelsmangel’, beetje een woord van fenomenoloog Prlwytzkofsky.

Enfin, het beste is maar dat we ons er niets van aantrekken en gewoon dienst blijven verlenen, met een beperkinkje hier en daar. Dat betekent dat bezoekers, als vanouds, ook in de zomermaanden, van harte welkom zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten